Friday, December 12, 2008

Goodbye Kitty!!

Am I the only one who was sooo excited for this collection and now after seeing the promo pics and NOW actual product pics, is sadly turned off by it?

To be quite honest, I'm looking at probably getting the lippies only....well maybe one beauty powder but everything else......I'll gladly pass on.

*pics courtesy of *

Saturday, December 6, 2008

Anthony Hamilton and NAACP Night Out

Ok, I just HAD to post a LOTD since I haven't done one in a while. So not only do I have 1 LOTD, ya girl has

Ok, the first is me of course before I stepped out to see Anthony Hamilton. Oh, if ya'll EVER get a chance to get him in ya town, PLEASE go support him. OMG, he sent chills through me the whole night. That man really knows how to put on a show..anyway.

I went for a pink look. I used pink split mineralized duo, passionate and sunset b. on the lids of course. On the lippies I used a lipstick color called "Lustering", and cultureclash l/g and pinkarat lustureglass. Very light but still cute. But the piece de resistance is up next. *drum rolls*

LMAO! I'm a nut. Ya'll I am so honored to have this chick as my mom. This was the first time that I have EVER seen her this glammed up. What makes it more touching to know that I helped her get this look. I was patient and caring and I'd be damn ya'll, my mama is HAWT! LMAO! She didn't want to be "tranny" looking but I wanted to keep her light and just accentuate modestly. I think I blew that out the damn water!

  • Oil Control Moisturizer
  • Blot Powder "Dark"
  • MSF natural "Dark"
  • MSF "light flush"
  • Nuance m/b to highlight
  • Knight Devine e/s
  • Black Tied e/s
  • Vanilla e/s
  • Feline Kohl Power Pencil
  • Dazzlelash in black
  • Cork l/p
  • high tea l/s
  • oyster girl l/g
  • sugarrimmed d/g
Ok, I just had to share that with you guys. My mom has had one HELL of a year and to see her this beautiful after it all, it gets me all misty eyed just thinking about Anyway, have a good night folks!

Sunday, November 30, 2008

Ateya Has a Blogspot!!!

YEA!!!! She's joined our world ya'll! I'm proud to share the news of Ateya creating a blogspot!

Check her out ya'll at Smuve Complexions! Laters!

Tuesday, November 25, 2008

Threading 101

OK, me and Mom got our eyebrows threaded for the 1st time yesterday. We were having a girl's day treating ourselves to pedicures and manicures so our eyebrows HAD to get dealt with. I made a suggestion to try threading b/c I've looked at the process on YT and I really wanted to try it. Here's a pic of my mom before the process began:

So naturally she went Just kidding. I just had her go first so I can see the outcome of her brows then I was gonna go ahead and give it a shot. I recorded the whole ordeal showing how everything looks. I tried to upload it here, but blogger was trippin. Here's the outcome:

Nice huh? Seeing these results I had to go ahead and give it a hot. So I got in the chair and tried to to prepare myself for the inevitable. I was told that it feels like getting them plucked so I was ok about that. MAN, whoever said that BS was smokin! LMAO!! OMG ya'll that shit (you know it was serious if I'm cursin right now, lol) was painful. Every swipe she did, all I could say was Sssshhhh******tttttttt...lmao! Not to mention there were 2 other ladies waiting for their turn and talking to my mom and cracking jokes the whole time and I was trying to hard NOT to laugh, so with me doing that....I had tears rolling down my eyes. One of the ladies was like "Aww, don't cry". The eyebrow lady stopped for a sec and right when she did that I just let the laughter out that I was holding in so bad. I must say, even though this crap hurts, I'm gonna stick with it. The final look I had after wards is just beautiful. And threading last longer than getting your brows waxed or shaped by a razor. Here's my finished brow look:

I didn't take before pics b/c honestly I didn't think about doing an entry on this until after the The threading method is supposed to last about a month or so. Anyway, that's enough for today. BTW, in case you were wondering or haven't figured it out yet.....M.A.C. passed on me. I'm not upset about it though. I get to work on my makeup skills and in about another 6 months or so, I might re apply.

So Outspoken

*warning - post is pic heavy!!*

Ok, as you can tell....I love the color I'm so serous. Ya'll should see how many shades of purple I have in my makeup case. I mean purple is the color of royalty....sooooo that's means me, LOL. On the eyes I used the "Outspoken" mineralized eyeshadow trio from M.A.C. of course. I'm really liking it. Today I went to my oldest's son school for the Thanksgiving dinner they were having so I wanted to look somewhat presentable. The food was ok, but I can't wait until thursday. I have some folks to hit up THIS week, lol. So here's the LOTD.

*All MAC unless said otherwise*

  • Studio Finish Concealer NC50
  • SFF NC50
  • MSF Dark
  • Blot Powder Deeper Dark
  • Gleeful m/b
  • Nuance m/b (as highlight)
  • Select Cover up Concealer NC45
  • Stud Brow Pencil
  • Outspoken Mineralized e/s
  • Hepcat e/s
  • Vanilla e/s (on brow bone)
  • Dazzleblack Dazzle lash
  • Nightmoth l/p
  • Pomposity l/s
  • Date Night Dazzle glass

Friday, November 21, 2008

LOTD: Interview Style

So I had an interview with the State agency yesterday, so I pulled out the big guns. Well, not really.....but I went in there with a mentality like I wanted the job, or should I say the job wanted me. I was too cute!!! I even bought a wig ya'll! LOL I was so scared to put it on, but I had my mom with me and she helped pick it out since I was clueless on WHERE to begin. Anyway:

TA-DA!!!! LOL, I'm crazy I *in my best B. Scott voice* Do you like my style??? LOL. I know the smile looks a tad bit forced, but I was was kinda in a rush once these pics were taken. I think I might have started a new addiction ya'll. Anyway, I have a hair appt. today so I'll be taking pictures of that too.

I should have been a freakin model like I started to 6 years ago, lol.

  • Oil control lotion
  • Studio Finish Concealer NC 50
  • SFF in NC50
  • MSF Natural in Dark
  • Gleeful m/b
  • Select Cover Up Concealer NC45
  • Feline Kohl Pencil
  • Carbon e/s
  • Knight Divine e/s
  • Vanilla e/s
  • Stud brow pencil
  • Cork l/p
  • Cultureclass l/g (LE)
  • Sugarrimmed d/g
Ya'll pray for me.......I know I got the job, but every prayer along with mine, my moms and friends COUNTS! Have a good one ya'll.

Thursday, November 20, 2008

I've been Tagged....AGAIN!

LOL, I was tagged twice on YT (I've aready done 1 of the 2) and now I was tagged again by my girl GB (Hey, I gotta new nickname for Ok here we go......

Let me think of 7 weird things!

Number 1.

My middle fingernail on my right hand grows out funny.......well I think it does

Number 2.

Hmm..... I love Anime Sailor Moon, Devil May Cry....maybe even Dragonball Z, I'll watch it if it has a decent story line.

Number 3.

I think Spongebob Squarepants is the dumbest yet most interesting cartoon that's out right now

Number 4.

I tend to beat myself up over the most LITTLEST things.....

Number 5.

OH, this is a good one........from 6th grade until 11th.....I was not and did think I was the best thing out there ( I have pics to prove it, lol. ). I still think I'm aight on the eyes....I still gotta work on the figure boys gave me all kinds of hips, booty and tummy.

Number 6.

LOL, this might be TMI ( too much info ) but I watch I should say STUDY pornos....lmao! Hey, I have a man to keep satisfied...ya know?

Number 7.

I think that I am the "black sheep" on my dad's side of the family. Don't's a LONG story, lol.

Ok, not it's my turn to tag folks.......let's see. OK, the list is as follows:

Ms. Pink

And anyone else who wants to do this blog.....LOL

Monday, November 17, 2008

Ring The Alarm!!!!

Hey! I was inspired to do a look this morning that I saw done by one of my FAVORITE you tubers named Ateya. My GOD, she can bang out some looks that make your jaw just DROP. Yeah, I know, I featured her as my You Tuber of the week, but babygirl is gorgeous. She makes me wanna get down to a size 8 just to be close to her level of hawtness.....lmao! Ok, I know that's a tad bit extreme considering that 1. I am NOT about to kill myself to get that small and 2. All I want to be is a 9/10 anyway and I'm trying to get there by Anyway, click here to see her original look. Have a happy monday! I'll blog later on tonight when I have a lil extra free time. FYI.....the hair is gettin done THIS Oh the style I'm gonna have it's gonna be TOO CUTE! I can't wait!!!!

*all MAC (of*

  • Oil Control Moisturizer
  • Studio Finish Concealer NC50 (to cover blemishes)
  • SFF NC50
  • MSF Natural Dark
  • Select Moisturizer Cover up NC45
  • "Danger Zone" Mineraziled E/S
  • Vanilla e/s as highlight
  • Dazzle Lash Mascara in Black Dazzle
  • some no name eye brow pencil
  • Whirl l/p
  • Plink! l/s
  • "Red Alert" Dazzleglass

Thursday, November 13, 2008

Rant Mode: YT

Hey ya'll, this is no beauty post today, just a random rant on me trying to upload on YT. It WILL NOT WORK! I just don't know what to do anymore. I've tried modifying the file making it smaller and since the last vid I uploaded...nothing's been going on. I'm slightly irritated at the fact that I see everyone's vids uploading everyday. Like my good YT NC50 brother Cullgan, he can upload like and 4 vids at a time and all of his go through. Like I have so much to say and express and I can't get them onto YT b/c YT has some issues. I just have vids sitting on my camera and my PC just waisting What am I doing wrong? Can someone PLEASE tell me what I am doing wrong? Thanks in advance to anyone who can help.

Saturday, November 8, 2008

Review : Clinique 3-Step

Hey addicts!! I probably need to stop calling ya'll! Anyway, I just wanted to share a lil something with you guys on what I use to keep this skin of mine looking halfway I know you all heard or seen folks using the Clinique 3-Step skincare process by now and heard both negative and positive reviews. Well, I'm sorry to say, I have nothing negative to say about this product. I've been using this for about a month now and I've seen my face change dramatcally. Before I started using this I was having breakouts like crazy and afterwards virtually NO breakouts. I mean I've got a pimple or 2 now but that's b/c of stress thanks to I have a paper and power point presentation due in like 3 or 4 weeks so I'm kinda freakin out right now.

Anyway....just an FYI, these can be conformed to your skin "type". I'm a type 2 so I am of a "dry combination" skin. mean I have some dry spots but my t-zone is of course SHINY meaning it's a tad bit oily. You can check out the website and answer a few questions about you and your skin type and at the end it'll tell you what skin type you are. Too confused to do that and want to talk to a rep directly? OK, go to your local department store (Macy's, Nordstroms, Dillard's, etc.) and speak with someone at the actual Clinique counter and they'll help you out. Better yet, hit up Ms. Buttahfly and ask her what's she thinks. She's a rep for Clinique now so she's the best person to ask if you want to talk to someone but not go to a counter. She's very nice and would love to help if she can. Hope this helps!!!

Friday, November 7, 2008

Review: M.A.C. Dazzle Lash

I just wanted to share this review on the new....well new to me, I don't know if it's a re-promo or not, mascara M.A.C. just released. It's M.A.C.'s Dazzle Lash and I freakin LOVE this stuff!!! Here's What M.A.C. describes this great product:

Eyes-wide-shut intrigue. Curves go voluptuous as lashes get set to dazzle. Our new lash formula offers extreme density and entrancing new lengths. The extra innovation: a unique innerspring brush that singles out each and every lash like never before.

A mascara that instantly creates a starburst dazzle effect. The trick lies in a new compact-sized, slightly sculpted brush applicator that singles out and pushes lashes to go bigger, bolder, longer, with a plush, glamorous curve. A rich application that delivers what you want: dazzling long lashes.

Ok, lemme break it down to ya. Like I said, I LOVE this stuff. I only used it once so far and I truly love the results I got from it. I have a couple of pics to show you.....

Ok, now these pics were taken after I used the mascara and can you see how EACH lash if defined? My lashes, in MY opinion never looked this full. Sure I have lash blast, colossal lashes, and even the lil trial version of Clinique's mascara and I love all of them. HOWEVER, this lil bottle of mascara have purchased and permanately earned a place in my makeup traincase and in my'm so glad I bought this as a "what the hell? why not" vibe...LMAO!!!

Ok, time for the "offical addict" rating:
5 brushes equaling total fav!!!

Packaging: 4 brushes
Application: 5 brushes
WOW factor: 5 brushes
Wear time: 5 brushes
Overall Satisfaction: 5 brushes.

If anyone is interested this little bottle is priced for $12.50 on or at your local M.A.C. counter or store. It's worth the purchase especially for all you M.A.C. lovers!!

Offical M.A.C. MA????

Hey everyone!!!! Man, a LOT of things have changed since the last time I We have a NEW freakin president...yeaaaaaaaa! I Baracked the vote and FINALLY my vote meant something! The person I voted for WON!!! Oh that feels so good to know that I can make a difference in this world, ya know? Anyway, I just had to get that off my This entry is basically a blog but stay put b/c I'll have my FOTD at the end as always.

I was on my way to class, but I had to go to my local M.A.C. store to exchange something that I had bought online. I bought the blot powder but they sent me medium instead of dark. Now anyone who isn't familiar with M.A.C. or their products would be like ok......what's the deal? Let me break it down to ya this way. A "medium" tone powder on me would make look like I was hit with a bag of all purpose flour and the tone I needed, dark, would further help me look like the sexy mocha DIVA that I am already, just w/o the shiny ass face effect where I'm walking around all day lookin like a fresh glazed kripsy It's early and I'm hungry ya'll so forgive me for that last comment, lol. Ok, now when I went in the MA got the product I asked for and so on and so forth. He went to ask me the question they ask all their customers "if I shopped here before?". of course I replied "yea, I have, I'm always Whether it's online or here physically, I'm here.". We both shared a small laugh, well he comes out to ask if I do makeup personally and of course I don't so to speak. I've only done 3 other faces before and 2 of those faces I was a nervous wreck doing them. Oh ya'll I was shaky and sweating like I was lying in a federal court ya'll. The faces came out fab but GOD. I was so damn scared, lol. So I said I've done other folks before but I don't do it professionally. Well, I just happened to ask if they were hiring and he just lit up, lol. I mean I am a college student and I have 3 kids at home to take care of. Sure, living of my student loans are great, but I need that lil extra b/c one day I WILL have the pay them suckas off. He gave me an app. and said they were doing interviews all this week and next week so hurry and fill it out and see what happens. After that I said thank you and hit the door and went on my way to class. Well, hit up Taco Bell since I had a taste for it then went to class, lol. I had about 30 minutes to burn and a Diva was

Now Ya'll, I'm not gonna lie. I was like wtf did I just do??? Not saying I was intimidated, but I've seen those MA's before and they are bad ass when it comes to their makeup....even the guys like they one I talked to yesterday. He was so freakin pretty!!! LOL. I guess what I did was just stepped out the box and asked. I mean if he didn't want me there, all he had to say was no we're not hiring, right? Anyway, I need a job and I love that store and besides, since I've been going there I've never seen anyone that looks like me. Ya know? I mean no one of the Brown folks club. I know an MA at the Macy's I go to that was down the street from my old job, but not at the local store.

Anyway, just pray for me ya'll. I need a job b/c besides school, that's the ONLY thing besides my kids I look forward to everyday....and that's like a once a week class, lol. Here's the LOTD:

  • Oil Control Lotion
  • Studio Finish Concealer NC50
  • Studio Tech NC50
  • MSF Natural Dark
  • Clarity e/s
  • Post Haste e/s
  • Knight Divine e/s (in crease)
  • Vanilla e/s (as highlight)
  • Feline Kohl Power e/p
  • Dazzle Lash mascara in Dazzle Black
  • Carmex
  • Whirl l/p
  • Plink! l/s
  • Sugar Trance l/g (LE
Well, pray for me ya'll......the more prayers the hell of a lot better! Have a good day fellow addicts!

Monday, October 27, 2008

Simple?? YEAH!!!!!

Hiya my fellow makeup addicts!! Hope your monday is going well. Anyway, I was heading out and about today, I wanted to show the pic before I left, but my battery was so Now I'm rockin the hat b/c lawd knows I need a It's still cute though. Anyway, Here's my LOTD and what used:

*warning - I do need a eyebrow *

All MAC products:

- SF Concealer NC50
- ST Foundation NC50
- Cover Girl Loose Powder
- Warm Soul ME Blush
- "Go" e/s (LE)
- "Glamor Check" e/s (LE)
- "Vanilla" e/s
- "Chestnut" l/p
- "Bonus Beat" l/g (LE)

Tuesday, October 21, 2008

My Fashion Muse

I LOVE HER STYLE!!! I think she is sooooo freakin pretty! I get comments all the time that I resemble her...don't ask, but that's what folks tell me. Personally I don't see it, but hey I'll take that Her new clothing line is so cute. I already have some stuff on my wishlist over at Dr. Jay's right now from her line that is just straight hot-ness. I love her swagg, ya know. SHe was one reason why I got hip to M.A.C. b/c she was or is a spokesperson for the Viva Glam and secondly the look she had in the "tambourine" vid was CRAZY FIERCE!! Look:

Can we say GOR-GEOUS?!?!?!?! Anyway, I just wanted to share that with ya' I'm out the door to get my big boy from school. Laters!

Monday, October 20, 2008

Monday, Monday!

Good Afternoon my fellow I have some errands to run today, but before I hit the streets with my ride or die lil man a.k.a. my'd figure I hit ya'll up with today's look. Just simple and cute. I wanted to try out Stars By Night from the Starflash collection and Carbon together and see how it would work out. I wanted a daytime smokey blue look and I think it came out ok, don't you?

Here's what I used:


  • Covergirl Loose Powder
  • M.A.C Studio Finish Concealer in NC50
  • Carbon e/s (on the lid)
  • Star By Night e/s (Outer corner and crease - LE)
  • Sea n Sky e/s (on lower lid - LE)
  • Feline Kohl Power Eye Pencil (on waterline and upper lid)
  • Lash Blast Mascara
  • Cork l/p
  • High Tea l/s
  • Sugar Trance l/g (LE)
Ok, let me get out of here and pay these bills....ugh, lol. Later pretties!!

Saturday, October 18, 2008


Hey!! I'm still around of course. I'm trying to get back into the swing of things since I have more time to relax and chill at home. I have so many things to show and give you guys reviews on. You know how life gets after a while, it get out of control and next thing you know you're M.I.A., lol.

First things first, check out my FOTD:

My Purple Day look. Cute huh? I got this cute lil shirt from Wally World (Wal-Mart for the slow folks, lol) and I couldn't pass it up. Here's what I did to the face, or used rather.

All M.A.C. unless said Otherwise:

- Studio Tech Foundation
- Cover Girl loose powder
- Love Joy M/B (for cheeks)

- Artifact P/P
- Play on Plums E/S Duo (LE)
- Hepcat E/S
- Dreamweaver E/S for highlight (LE)

- Carmex
- Nightmoth L/P
- Sugar Trace L/G (LE)

*Switch topic*

Have ya'll tried, smelled or even looked at Baby Phat's new Fabulosity fragrance??? If ya'll haven't PLEASE go check that out!!!! I caught a hook up on it at a discount fragrance store in the mall but I've been wanting this perfume for months. It smells SOOOOOO freakin pretty! Like a pretty fruity smell. It's nice and it's officially my new "diva" fragrance, lol.

Anyway, I just wanted to let ya'll know I was alive and well. I'm gonna go do something to my face and prolly post again later on. I might do an EOTD or something else, who knows, lol. Stay up and like my girl Pink says play with your makeup, lol. Laters

Sunday, August 10, 2008


LOL, nah, I'm just a self acclaimed addict!

View my page on MAC-Addicts

Wednesday, August 6, 2008

I'm Still Alive!!!

What's good everyone?? I know I haven't blogged in a few weeks, but as we all know, life can throw you a few curve balls. Anyway I don't have pics at the moment, but i did pick a several things at my favorite mac counter since I last blogged. I picked up 2 more Electroflash eyeshadow duos. I think when I blogged last it was Sea and Sky and Two to Glow I told you guys about......*thinking*......yeah it was, lol. Well, since then I picked up Pink Split and Play on Plums. I'm still due back to get Odd Couple which is callin me right about now, lol. I absolutely LOVE "Pink Split"!!!!!!! It's so pretty. When applied, it's like a pinky-lavender color and the darker side comes out just a dark shimmery lavender color. it's really cute! The "Play on Plums" Duo I haven't had a chance to mess with really just yet. I mean, it's a pretty duo, I just haven't had the urge to play in it. I've been so busy with getting 2 of my lil ones ready for school it's just been a non option for me. Besides, I really don't wear those partcular shades that often or anything that will compliment it well.

Anyhoo, I'll blog again when I have time. Laters!!

Wednesday, July 16, 2008

M.A.C. Haul!!!

Hey folks, what's up? I wanted to show you guys my haul I got over the weekend. I did pretty good, I didn't spend $150 like I thought I was gonna do, lol. I initially went in for just 1 thing..... a blush being the person I am, I came out with a eyeshadow too, lol. I forgot M.A.C. had a new line out until I was checking it out online at work and I was like oooohhh pretty. So let me show you the pics from friday's mini haul.

Here's one of the shadows and the swatch I did to show how it looks. It's called Sea and Sky from the Electroflash Collection. Ain't it pretty, lol.


Here's the blush I bought, it's called Fluer Power. It's a nice blush to start off with if a person is just getting into M.A.C., well I think it is. It's a pinky-sheer color and compliments a lot of eyeshadows well. So far, I'm pleased with it.


The next shadow is called "Two to Glow". I LOVE this shadow duo! So far that is. I am due back for another duo I wanted to get anyway, lol. Lemme show you a pic.


Niiiiice ain't it? I know! Tomorrow, I might pick up another shadow or 2 from this collection and a Lip glass, it's still undecided but most likely I'll pass on it. In 1 weekend, I think I spent almost $100 at 1 m.a.c. counter, lol. I also posted a video of the slidehow I put together for my youtube channel, so if you have time check that out too. Anyway, I think I'm gonna call it a night....take it easy. Deuces

Sunday, July 13, 2008

Introductions Are Necessary

Hey everyone. Welcome to my new lil blog site. I'm gonna try to keep up with this site as much as I can. I'm not new to blogging but as for giving opinions, make-up reviews, and advice to folks I don't that's new, lol. Anyway, I guess I can tell you about myself. My name is Vanessa, I'm a mother of 3 (2 princes and 1 princess) and I reside in Texas. I'm pretty easy to get along with but it doesn't take much for me not to REALLY dislike you. Anyway, I've been trying to figure this damn site (yeah, I curse sometimes, get used to it, lol) out ALL DAY and I'm about to go to figure out some more stuff. I'll introduce myself more later. Deuces!